keskiviikko 3. marraskuuta 2010

Ole España! osa 3

Torstaina me sit lähettiin La Ramblalle (se on ostoskatu) ja sieltä mä ostin teijän kaikkien tuliaiset ;)
Rambla oli täynnä turisteja kuin myös paikallisia. Siellä oli katutaiteilijoita ja kojuja joissa myyntiin kaikkea. Paras tarjonta tosin löyty ihan Souvenirs- kaupoista eli siis ihan matkamuistokaupoista.




Kummassakin matkamuistopaikas ku käytiin ne myyjät alko kiusaa mua. Kun ne oli kysyny et minkä maalanen oon ja sit vastannu et suomalainen, eka myyjä kysy sit "ethän sä oo kokonaan suomalainen?" minä siihen olin sit vastannu et en ja sanoin et espanjalainen puoliks ja sit se pakotti mut puhuun espanjaa. Se ei vastannu mulle ku puhuin englantia, vasta sit ku sanoin vastaukseni espnajaks keskustelu jatku.... Opetin sille myyjälle kuitenkin miten sanotaan Kiitos suomeks ja kai se nyt alkaa sitä hokemaan siel :D Toisessa paikassa käytiin tämä sama keskustelu paitsi et se puhu mulle vaikka sanoinkin et osaan puhua espanjaa, mut mä repesin täysin siin vaihees ku sanoin et oon suomalainen ja tää myyjä sanoo siihen " aaa, Finlandia. Mita kuuluu?" XD


Ramblalla käveltiin koko ajan kohti satamaa. Käytiin yhessä pienessä kahvilassa oluella, valkoviinillä ja kokiksella. Sen paikan nimi oli Casa Joana tai jotain sinne päin. Sieltä kuitenkin jatkettiin Sea Ramblalla (se oli periaatteessa tooosi pitkä silta).

Täs on kuvia satamasta ja Sea Ramblalta.


Se on Kolumbus.


Toi silta systeemi on Sea Rambla. 




Mentiin syömään ravintolaan, joka oli Sea Ramblan toisessa pääs. Sil oli tosi outo nimi. Olis pitäny kirjottaa muistiin. Anyway, mun mutsi ja täti tilas Paellaa koska siin piti olla min. 2 henkilöö jotka sitä syö koska se oli niin iso ja mä tilasin pizzan kinkul ja herkkusienil. Alkupalaks saatiin jotain leipää joka oli voideltu tomaatil, se oli aika hyvää vaik se ei siltä pakolla kuulostakaan.


Ignooratkaa mun täti taka-alalla XD

Suprise suprise, mä en jaksanu koko pizzaa, saatiin loppu mukaan. 

Loppupäivä me taidettiin aikalailla lusmuilla hotellilla. Syötiin (esim. mun pizzan loppuu), juotiin, pelattiin ja katottiin espanjalaisia sarjoja. Ne on aika sekavia vaikka niistä ymmärtäiskin kaiken. 

Torstaina me sit jouduttiin klo 12 hylkää hotelli ja lento lähti 20.30, wippii.. Mentiin sit Plaza De Catalunyalle ja hengattiin siel jonkun aikaa. 


 Huomaatte taka-alal paljon mopo, voin sanoa et koko kaupunki on täynnä niitä.


Sensuroin mutsin :D






Jossain vaihees me sit päätettiin siel oli ihan tylsää ja lähdettiin kentälle jossa ei ollu yhtään sen mukavampaa ku eka venattiin jotain 4 tuntia et päästää Check-Inniin ja sit viel ainakin 1,5h et kone lähtee. Me sit seikkailtiin vuorotellen kentäl. Se oli siis tosi jännää :P 

Kone sit lähti 20.30, se oli 20 min. myöhäs, mut se ei oo niin paha ku joku 1-5h. Lentokonees oli ruokatarjoilu, tai siis oli ja oli, ruoat loppu ennen koneen keskiosaa. Eli me ei saatu konees ruokaa ja mulla oli tietysti ihan järkyttävä nälkä. No mutsi sit osti karkkia ja sipsiä vaikkakin se ei tosiaankaan ole sama asia kuin ruoka.

No aika sit meni taas siinä ku yritin nukkua tosi epämukavis asennois. Ja hiuksetkin meni ihan pilalle. Ei ne hiukset olis mua haitannu, mutta kun mä tulen Helsinki-Vantaal koneesta ulos, niin Onni Kunkusta seisoo siin mun edessä. Se tietysti tunnisti mut ja mä sen. Mä en tienny itkeäkö vai nauraa. Mut mä olin sen verran väsyny et mä nauroin :D, tietysti. Napattiin sit taksi ja ajettiin himaan. 

Täs on kamat jotka mä ostin Barcelonasta itelleni. Katotaan huomaatteko teemaa ;D







Siin oli koko meijän reissu, toivottavasti kestitte mun surkean kameran ja selitysten kanssa. Seikkaillaan taas! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti