perjantai 29. lokakuuta 2010

Olè España!

Syyskuun lopulla mun täti lähetti mulle viestin, että koska mulla on viimeset kirjotukset. Tekstailtuamme hetken tätini kysyi, että haluisinko mä lähteä äitini kanssa Barceloonaan. Mietittiin äitin kanssa sitä hetken, äiti ku ei koskaan tiedä koska sillä on työvuoroja. Löydettiin sitten sopiva rako kalenterista ja tätini joka lupasi maksaa kaiken varasi matkan. Kun matka oli varattu rupesimme äitin kanssa katsomaan missä päin Barcea hotelli sijäitsi. No sehän EI siis sijainnu Barceloonassa vaan noin 40 km sen ulkopuolella jonkun tuppukylän vieressä. Sitten soitettiin matkatoimistoon jotka sitten korjasivat sen ja saatiin huone Barceloonan keskustasta Hotelli Redingistä.

25.10. kello 6 aamulla lähdettiin sitten kotoa taksilla ja koukattiin mun serkkujen kautta jossa mun täti oli yöpyny. Sieltä matka vei kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Mentiin samantien Check-Inniin jonka jälkeen etittiin oikea portti. Se portti kylläkin vaihtu sitten, mutta onneks mä seikkailin kentäl ja huomasin sen.

Lento meni ihan hyvin. Mä yritin nukkua lennon aikana mut en oikein osaa nukkua konees, joten mä vain torkuin todella epämukavissa asennoissa.
Me lennettiin Barcelonaan Milanon kautta, jossa me vaihdettiin konetta. Onneks ei tarvinnu odottaa ku vaan noin vartin et pääs toiseen koneeseen.

Kun päästiin Barceeloonan yläpuolelle ja oltiin laskeutumassa kone tärisi melkein koko ajan. Siel tuuli ihan hirveästi. Kun oltiin laskeutumassa ja oltiin melkein jo maan pääl kone alko heittelehtimään ihan sikana, luulin et ollaan kyljellään samantien  ku päästään maahan, mut sit kapu päättikin et nyt ei mennäkään alas vaan ylös ja sit me noustiin uudelleen. Kierrettiin Barceloonan ympäri ja yritettiin laskeutua uudelleen. No täl kertaa päästiin maahan asti, tosi kovaa töyssähtäen tosin. Jotkut kilju/ huus siel silloin ku kone osu maahan, ku se töyssähti niin pahasti. Kapu sit pyyteli anteeks sitä ja sano et se teki sen turvallisuus syistä.

Maahan päästyämme me otettiin taksi ja ajettiin hotelille. Mutsi anto kaikki dokumentit respaan josta ne sai sit ottaa kaikki tarvittavat tiedot. Mutta se tietojen tarkistus kesti tosi kauan ja pian jo hotellin johtaja tuli sanomaan meille et meillä EI ole varausta sinne vaikka meil oli kaikki varauspaperit yms. mukana ja kaiken piti olla kunnossa. Sitten alko hirvee setviminen ja ne hotellityypit sano et voidaan tulla tiistaina 26.päivä sinne mut nyt meijän pitää mennä jonnekin muualle, koska hotelli oli täynnä. Tää hotelli väki sano et ne ei oo koskaan tehny yhteistyötä Ebookersin kanssa ja et ne ei ymmärrä miten ne on voinu varata sieltä huoneen.  Nää tyypit oli kuitenkin koko ajan tosi mukavia ja auttavaisia ja ne etti meille hotellin joka oli sit loppujen lopuks kadun toisella puolella. Ne saatto meijät sinne ja kanto jopa meijän laukut :D Me sit kirjauduttiin Jazz Hotelliin Redingin sijasta. Se oli tooosi hieno hotelli ja tosi iso huonekin saatiin.

Hiukan maisemia ikkunasta

Vietettiin sit se yks yö Jazzissa ja mentiin sit Redingiin jossa kävi ilmi et meil oli ollu koko ajan huone, se hotelli väki ei ollu vaan löytäny meijän varausta. Mut onneks Redingin väki makso meijän Jazzin laskun ku se kerran olikin ollu niiden vika eikä Ebookersin.

Reding ei todellakeen ollu yhtä hieno ku Jazz, valitettavasti.

(älkää välittäkö sotkusta, sain kuvat vasta vikana päivänä ja ollaan jo lähtö valmiina siinä)

kuva Redingin ikkunasta

Jatkuu seuraavassa osassa, koska tänne tulee hirmusesti kuvia... --> to be continued...